Content marketing is uw doelgroep voorzien van de juiste informatie. U speelt in op de behoefte van uw doelgroep. Hierbij kunt u denken aan meer informatie over uw diensten of producten. Deze content biedt u aan via een mix marketing tools, zoals SEO en social media marketing.
Neem contact opDoor content marketing in te zetten, wilt u leads vergaren en deze aan u binden. Dankzij relevante en goede content bedient u de lead of klant. Hierbij denkt u een strategie uit. Zo begint een lead vaak breed, maar u wilt natuurlijk dat deze lead converteert. Daarom leidt u door middel van content de lead door een funnel.
Daar houdt het zeker niet op. Content marketing draagt ook bij aan uw vindbaarheid en de band met uw leads en klanten. U geeft informatie aan de lead of klant die ertoe doet. Zo zorgt u voor een goede band en toont u uw autoriteit aan op het gebied van uw producten en/of diensten. Ook zoekmachines zien dit. Zo draagt de content ook bij aan de vindbaarheid van uw website in de zoekresultaten.
Het delen van verhalen en goede content is effectief. Het is een interessante manier om leads en klanten te binden aan uw bedrijf. Met name op de lange termijn werkt content marketing zeer goed. U helpt mensen met een oplossing voor hun problemen. Wanneer u bijvoorbeeld een dienst aanbiedt, wil een lead natuurlijk meer informatie. Hoe de dienst werkt, wat de voordelen zijn en wat het oplevert. Door deze informatie te leveren, bouwt u betrouwbare band.
Content marketing is meer dan het schrijven van een paar teksten. U moet onder andere nadenken over de vorm, de inhoud en natuurlijk uw doelgroep. Bovendien moet de content ook aantrekkelijk zijn. Er is meer dan alleen dan alleen tekst. Denk aan aantrekkelijke koppen, afbeeldingen en opmaak van de tekst. Voor succesvolle content marketing moet u eerst uw missie en doelstellingen bepalen. Daarbij definieert u hoe uw ideale klant eruit ziet, uw Unique Selling Point en het doel van de campagne.
Neem contact op
Vervolgens gaat u aan de slag met een goed onderzoek. Zo gaat u onderzoeken waar uw doelgroep zich bevindt en welke vorm van content geschikt is voor hen. Daarna kunt u aan de slag met de creatie. Aan de hand van een goed plan maakt u perfecte content voor uw doelgroep. Tot slot promoot u deze content via marketing tools, zoals SEO, social media of e-mail marketing
Het grootste voordeel van content marketing is de langdurige resultaten. Het is een waardevolle vorm van marketing en zeker meetbaar. U stelt van te voren Key Performance Indicators op. U kunt bijvoorbeeld meten hoeveel bezoekers uw content krijgt en of deze leads converteren.
Rozenburglaan 11
9727 DL Groningen
info@siteonline.nl
050 3113072
KVK-nummer 89547756
IBAN: NL28INGB0004554636
SiteOnline scoort een 9.6 uit 10 op basis van 56 beoordelingen.