Een toenemende online concurrentiestrijd maakt een goede marketingstrategie cruciaal! Op welke manier voorkomt u dat (potentiële) klanten overstappen naar uw concurrent? Hoe verbreedt u de focusgroep van uw organisatie? Er zijn verschillende marketingstrategieën, die u op korte- en lange termijn helpen bij het vergroten van uw omzet. Bij SiteOnline staan marketingspecialisten voor u klaar, om te zoeken naar een optimale marketingmix voor uw organisatie. Vaak bestaat zo'n marketingmix uit een combinatie van bijvoorbeeld SEO, SEA en marketingcampagnes op social media.
Neem contact opEen website is een onmisbaar onderdeel van uw organisatie! Vaak wordt gesteld dat een website een online visitekaartje is. Wij helpen u niet alleen bij de ontwikkeling van een vormgeving, die aansluit bij de identiteit van uw organisatie. Ook optimaliseren we de gebruiksvriendelijkheid, vindbaarheid en conversie van uw website. Hierbij kijken we verder dan de website voor een laptop of vaste computer. Steeds meer mensen bezoeken websites immers via een mobiel apparaat. Wij zorgen dat de website ook voor deze potentiële klanten geoptimaliseerd wordt! Na de oplevering kunt u de website zelf bijhouden met ons uitgebreide naslagwerk, vol handige instructievideo’s. Lukt het even niet? Wij staan altijd voor u klaar, om de helpende hand te bieden.
Ik wil een (nieuwe) websiteSEO staat voor Search Engine Optimization, wat gericht is op het verbeteren van uw posities in de zoekresultaten. Dit proces bestaat uit verschillende fases. Eerst zal worden uitgezocht, welke zoekwoorden interessant zijn bij de producten en diensten die u aanbiedt. Vervolgens brengen we de concurrentie op deze zoekwoorden in kaart. Op basis van deze informatie zetten we een passende SEO-campagne voor u op, om uw posities op de belangrijkste zoekwoorden te verbeteren. Een marketingstrategie voor de lange termijn!
Meer SEOWaar SEO-campagnes voornamelijk gericht zijn op structureel betere prestaties in de toekomst, richt een SEA-campagne zich op de korte termijn. SEA staat voor Search Engine Advertising. Hierbij koopt u advertentieruimte in een zoekmachine, om zo meer bezoekers naar uw website te trekken. Wist u dat gebruikers van Google vaak alleen naar de eerste vier of vijf zoekresultaten kijken? Ook bij SEA is een uitgebreid zoekwoordenonderzoek essentieel. Welke zoekwoorden leveren u de hoogste conversie op? Hoe optimaliseert u het rendement van uw SEA-campagnes?
Meer SEASocial media zijn niet meer weg te denken van het internet! Speel hierop in door marketingcampagnes op te zetten voor sociale media als Facebook en Instagram. Viral marketing is hier een belangrijk onderdeel van. Des te groter de interactie rond een post op social media is, des te groter zal uw bereik ook zijn. Het opzetten van een goede marketingcampagne voor sociale media begint bij het inventariseren van uw doelgroep. Op basis hiervan helpen we u zoeken naar een geschikt type post en de manier waarop deze het beste binnen uw doelgroep gedeeld kan worden. Denk aan het verschil tussen een grappige post, een informatieve post, een afbeelding of een stukje tekst, enzovoorts.
Meer over social mediaEen goede manier om de relatie met klanten te verbeteren, is het opzetten van een nieuwsbrief. Nieuwsbrieven helpen klanten te herinneren aan de producten die u aanbiedt, de acties die momenteel gelden, enzovoorts. Het opzetten van een goede nieuwsbriefcampagne blijkt vaak echter lastiger te zijn, dan men op voorhand verwacht. Als een nieuwsbrief niet aansluit bij uw doelgroep, kan deze de relatie met klanten verslechteren. Onze marketingspecialisten zetten hun ervaring en kennis in, om u hierbij te helpen.
Ik wil een nieuwsbriefVideomarketing is dé trend van dit moment! Potentiële klanten bekijken liever een korte video, dan dat zij een lange lap tekst moeten lezen. Een afbeelding of videobeeld zegt immers meer dan duizend woorden, zo luidt het cliché! Dit kan om een video op een website als YouTube gaan, maar bijvoorbeeld ook om een video op uw eigen website. Plaats de video na de inleiding op uw pagina's, zodat bezoekers deze niet kunnen missen. In of onder de video kunt u een goed geformuleerde Call to Action plaatsen, om bezoekers aan te zetten tot het uitvoeren van een vervolgstap. Denk aan het opvragen van een offerte, het bestellen van een product, enzovoorts.
Bekijk de mogelijkhedenVoor welke vorm van marketing u ook kiest, het gebruik van Google Analytics mag niet in uw strategie ontbreken. Met Google Analytics is het mogelijk om gebruikers te volgen, wanneer zij uw website bezoeken. Op welke pagina's blijven bezoekers het langst hangen? Waar komen bezoekers vandaan? Enzovoorts. Dergelijke data omzetten naar informatie is essentieel, om uw marketingstrategie te optimaliseren. Dataspecialisten van SiteOnline helpen u deze data te vergaren en te interpreteren, met het verbeteren van uw omzet als voornaamste doel.
Start met AnalyticsRozenburglaan 11
9727 DL Groningen
info@siteonline.nl
050 3113072
KVK-nummer 89547756
IBAN: NL28INGB0004554636
SiteOnline scoort een 9.6 uit 10 op basis van 56 beoordelingen.