Een CRM systeem, Customer Relationship Management, biedt organisaties verschillende voordelen. In de basis zijn deze voordelen op te delen in verschillende categorieën; contactbeheer, productiviteit en kostenreductie. Vanzelfsprekend hangen deze categorieën sterk met elkaar samen. Een goed contactbeheer leidt tot een hogere omzet en daarmee tot een reductie in kosten voor bijvoorbeeld het marketingbudget. Op deze pagina leest u meer over de voordelen van een CRM systeem hetgeen zo’n systeem voor uw organisatie kan betekenen.
Neem contact opEen CRM systeem helpt u het contact met klanten te verbeteren. Op het moment dat zij een ticket aanmaken over een aankoop die ze bij u hebben gedaan, koppelt het CRM systeem dit ticket direct aan de informatie die beschikbaar is over de bestelling. Op deze manier heeft een helpdeskmedewerker direct alle informatie bij elkaar, zonder de klant hiernaar te hoeven vragen. Tegelijkertijd biedt een CRM systeem inzage in producten die vaak samen of kort na elkaar gekocht worden door klanten. Waardevolle informatie, daar u hier vooraf al op in kunt spelen door een klant op uw website te verwijzen naar een gerelateerd product.
Naast het feit dat een CRM systeem bijdraagt aan een verbeterd contactbeheer, helpt het u de productiviteit van medewerkers te optimaliseren. Ook hier draagt het geautomatiseerd bundelen van informatie aan bij. Door informatie uit verschillende systemen te koppelen, hoeft een salesafdeling geen informatie op te vragen bij de business analisten. Evenals dat de helpdesk geen informatie op hoeft te vragen bij de verwerkers van bestellingen. Processen verlopen hierdoor sneller, waar u niet alleen zelf van profiteert maar zeker ook uw klant. Een tijdsbesparing die daarbij een kostenreductie met zich meebrengt.
Neem contact opRozenburglaan 11
9727 DL Groningen
info@siteonline.nl
050 3113072
KVK-nummer 89547756
IBAN: NL28INGB0004554636
SiteOnline scoort een 9.6 uit 10 op basis van 56 beoordelingen.